Metro
Vi har allerede sat gang i masser af asfalt-reparationer. Strategien er, at vi skal have veje og cykelstier uden huller. Det øger sikkerheden for alle parter. Rødovre skal gå foran for at udvikle den offentlige infrastruktur. Og derfor er det også oplagt at udvide Metro til Rødovre.
Metroens styrke er, at den fungerer som et sikkert og hurtigt transportmiddel, og i øvrigt er dens forureningsgrad betydeligt mindre end bilerne.
I Rødovre vil vi gerne investere i fremtidens offentlige infrastruktur.
Det vil medvirke til at øge borgerne mobilitet og skabe fremkommelighed, så vore borgere ikke skal sidde fast i køer på vejene og spilde tiden – og samtidig mindsker vi forureningen, hvis det kan lykkes at omlægge vort transportmønster og -vaner.
Metroen skal være en væsentlig del af det offentlige transportnet – også i Rødovre. Det er vigtigt, at borgerne i Rødovre oplever gode og effektive trafikløsninger.
Og et stærk og effektiv offentlig transportnet kan også medvirke til, at familierne ikke køber bil nr. 2, men at familierne faktisk benytter den offentlige transport.
Det er en af de væsentlige grunde til, at vi skal have metroen til Rødovre. Metroen vil også kunne blive en vækstgenerator på samme måde, som vi forventer Letbanen bliver det i den nordlige del af kommunen, når den er bygget færdig om få år.
Vi skal gøre alt, hvad vi kan for at mindske forureningen og skabe en bæredygtig udvikling. Det er vores forpligtelse at videregive et mere bæredygtig samfund til næste generation end det vi overtog.